Proces og målgrupper for et nyt internationalt Eventyrhus

Processen med et nyt Eventyrhus

  1. Idekonkurrence – afsluttet april 2014. Idekonkurrencen sluttede i 2014 med 485 bud. Det fortalte museet, at det meste skulle være under jorden og at man hellere måtte fokusere på, hvad den overordnede formidling skulle være. Emnet er unikt, derfor skal det være en bygning der afspejler H.C. Andersen, vi kan ikke bare have en firkantet klods.
  2. Indholdkonkurrence – afsluttet juni 2015:Det britiske Event Communications blev kåret som vinder. De har lavet mange projekter og er dygtige.
  3. Arkitektkonkurrence – afsluttes april 2016. Arkitektkonkurrence er i fuld gang.

kort-080414.lb_-600x398

Her ses hele projektområde med bygninger, gade m.m. rundt om. Foto Lars Bjørnsten 2014

Målgrupper for et nyt Eventyrhus

Målgruppe 1. Internationalt. Turister fra hele verden bydes velkommen og føres ind i H.C. Andersens univers. Eventyrhuset skaber genkendelse, men udfordrer samtidig gæsternes oplevelse af både eventyr og forfatter. I eventyrhuset er der rig mulighed for gæsterne, at tage souvenirs med hjem. Højsæson juni til august. Man skal kunne genkende eventyr, dybere lag i mødet med eventyrene. Få trofæer med hjem. Fotosessioner.  Oplevelsen skulle gerne kunne deles med andre.

Målgruppe 2. Nationalt. Det forventes at  børn fra dagtilbud og skole benytter både børneuniverset og resten af eventyrhuset til en række forskellige læringsforløb. Målsætningen er eet besøg i Eventyrhuset, som skal være en naturlig del af alle danske børns skolegang. Sæson september til maj. Der skal være mange flere læringsforløb end i 2015 Vigtigt at fylde museet med børn,  når det ikke er er højsæson for turister.  Vi skal give arven – Andersen faklen videre til undervisningssektoren.

Målgruppe 3. Regionalt og lokalt. Eventyrhuset skal være et familietilbud, som tilbyder leg, opdagelse, læring og events for hele familien. De levende og interaktive udstillinger i eventyruniverset, mennesket samt børneuniversets lege – og fortælletilbud opfordrer til genbesøg i weekends, ligesom forskellige familierettede aktiviteter i ferierne gør det samme. Højsæson: Ferier (juli, oktober, februar, april). Næste side 8 .

Sider:  0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16